תמלול מלא של ראיון עם מנכ"ל Navitas Petroleum UK מפוקלנד בהקשרי פיתוח מאגר Sea Lion
ההכנות להפקת נפט בשדה "סי-ליאון" (Sea Lion) נמצאות כעת בעיצומן. מזה מספר חודשים מתבצעות עבודות הקמה לסוללת גישה מוצקה חדשה היוצאת ממתקן המעגן ששימש בקמפיינים קודמים לחיפושי נפט, בחודש שעבר אישרה ועדת התכנון והבנייה שורה של פיתוחים חדשים לבסיס החוף באזור.
"אנו בונים מחסנים נוספים בחצר כדי לאחסן חלקי חילוף לקידוח ותפעול. אנו בונים גם מתקן בוץ ומלט; הבוץ נדרש כדי לאזן את לחצי הקידוח כאשר אנו קודחים אל תוך המאגר עבור בארות ההפקה ובארות ההזרקה שלנו. בניית מתקן המעגן והסוללה החלה בסוף השנה שעברה ותסתיים ב-3-4 החודשים הקרובים. שאר התשתיות יושלמו עד סוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה."
בנוסף לפיתוחי המעגן, נאוויטס (Navitas) תבנה גם מנחת מסוקים בנמל התעופה של סטנלי, 12 בתים חדשים לצוות העובדים לטווח ארוך, ומלון מעבר טרומי ובו 160 חדרים צמודים (עם שירותים ומקלחת בחדר) עבור הצוותים שעובדים ברוטציה. "הם יעבדו במשך 28 ימים, ואז יחזרו למקום מגוריהם ל-28 ימי חופשה. מישהו אחר ימלא את מקומם, כך שיהיו שני אנשים על כל משרה אחת. בדרך כלל יהיו שני חילופי צוותים בחודש, ובמהלכם הצוותים יבלו אולי 12 שעות במלון שלנו, ואז יעלו על מסוק או ייצאו למאונט פלזנט כדי לטוס חזרה לארצות המוצא שלהם. יהיו מעט מאוד עובדי שטח מהים (Offshore) שיבואו במגע ישיר עם הקהילה המקומית. יהיה לנו תמהיל של עובדים מקומיים ועובדים זרים שיתבססו בסטנלי, אבל מדובר באזור ה-40 אנשים, כך שאנחנו לא הולכים 'להציף' את סטנלי ב-500 עובדים."
מטוס יישכר במיוחד כדי להטיס את הצוות הלוך ושוב, ככל הנראה מלונדון למאונט פלזנט. "המטוס יהיה בסדר גודל דומה לגשר האווירי (Airbridge). ברוב הפעמים יישארו בו מושבים פנויים שיהיו זמינים לשימוש מסחרי, והדבר נכון גם לגבי הטסת מטענים. כך שכל קיבולת עודפת שלא נצטרך עבור הפעילות שלנו – נהפוך לזמינה עבור השוק המסחרי."
חלק משמעותי מהמסר של נאוויטס במהלך ביקור זה היה על ההזדמנויות שהתעשייה תפתח בפני כוח העבודה המקומי ובוגרי בתי הספר. תהליך גיוס עובדים נמצא בעיצומו לאיוש שמונה תפקידי משרד כדי לתגבר את הסניף באיי פוקלנד עד סוף השנה, וכן לתפקידים בבסיס החוף. "אנחנו נמצאים כעת בשלב של מכרז לבחירת קבלן שינהל את בסיס החוף. הוא זה שיוציא לפועל מסע גיוסים לשכירת צוות תפעול. זה יכלול הפעלת ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) כמו מנופים, מלגזות ומפעילי מכונות. במקרים בהם המיומנויות האלה אינן בנמצא בסטנלי או באיי פוקלנד בכלל, אנו נספק הכשרות וניסיון עבודה מעשי.
אנו מציעים חשיפה למגוון קריירות: יש לנו כספים, משפטים, רכש, יבוא-יצוא, כימאים בתחום הייצור, אנשי תקשורת ומדיה, פרמדיקים וחובשים... הרשימה ארוכה למדי. אבל אנחנו כאן למשך יותר מ-30 שנה, והתקופה הזו נותנת לנו ציר זמן לפיתוח קריירות, ניסיון ויכולות עבור אנשים שמסיימים את לימודי בית הספר או האוניברסיטה...
אנו מחפשים גם להציע אפשרויות התמחות (Internships) במשרדינו באברדין, לונדון ובפעילות שלנו בסטנלי." חלק מרכזי נוסף בשיחה כלל עדכונים על לוחות הזמנים לקידוחים ולהפקת הנפט. "יחידת קידוח ניידת עתידה להגיע לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה. הקידוח יימשך מינואר 2027 ועד ליוני 2028. יש לנו לא מעט צנרת תת-ימית וקווי בקרה שעוברים מאסדת ההפקה שלנו מטה אל קרקעית הים... הציוד הזה יותקן באמצעות כלי שיט ייעודי... ויושלם לקראת אמצע שנת 2028. מתקן ההפקה המרכזי עובר שדרוגים במספנה בדרום-מזרח אסיה... צפוי להגיע לדצמבר 2027, ולהתחיל את ההפקה סביב מרץ 2028."
בעוד שההכנות לקידוח באזור הצפוני מתקדמות היטב, כבר מתגבשות תוכניות להתרחבות, כולל חתימה על מזכר הבנות לספינת ייצור, אחסון ופריקה צפה (FPSO) שנייה, שאם תימצא מתאימה – תוכל להתחיל לפעול בשנת 2030. ככל שהפעילות נמשכת, התוכנית היא לעדכן את הציבור לכל אורך הדרך. "ככל שאנחנו מתקדמים לשלב התפעולי והופכים לגלויים יותר, אנו מתכננים לקיים כנסי עדכון לקהילה (Town Halls) מדי רבעון ולהמשיך במפגשים עם לשכת המסחר. אנחנו נמצאים בדיאלוג ובשיחות שוטפות עם ממשלת איי פוקלנד. זה די מרענן להגיע לפוקלנד ולראות את התמיכה המקומית בפרויקט.
אני חושב שהתובנה המרכזית היא ש'הרכבת כבר יצאה מהתחנה'. היו לאורך השנים המון 'התחלות שווא', אבל עכשיו, סוף סוף, הפרויקט קורם עור וגידים ואנחנו בדרך להפקה."